ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

آدرس

آزادگان غرب به شرق - بعد از پل اتوبان ساوه - خیابان صفا - کوچه شاهچراغي - پلاک ۶۱ - انبار فولاد کاران تهران

شماره تماس

09124723591 - 02191300177

ساعت کار

شنبه تا پنجشنبه: 9:00 - 17:30

مقالات آموزشی

خرید لوله مانیسمان

خرید لوله مانیسمان ؛ این محصول از دسته‎ ی لوله‎‌های فولادی می ‎باشد که در روش ساخت آن‎ها از هیچ جوشی استفاده نمی ‎شود. به دلیل عدم استفاده از جوش آسیب‎ پذیری کم‎تری در برابر حرارت و فشار دارند و استحکام فشاری دمای بالا این لوله‌ها خوب است.

خرید لوله مانیسمان

 گرید لوله مانیسمان ضخامت آن را تعیین می کند . در گریدهای بالاتر، ضخامت لوله مانیسمان بیشتر می باشد. بنابراین استحکام فشاری آن نیز بالاتر می رود. این لوله‎ ها معمولا در قطرهای پایین استفاده می‎ شود زیرا تولید آن‌ها در قطرهای بزرگ بسیار هزینه ‎بر می‎ باشد. لوله مانیسمان برگرفته از نام مخترع المانی این لوله است و برای اولین بار نیز این لوله ها با برندی از همین نام وارد شدند . به این لوله ها، لوله های بدون درز نیز می گویند .

لوله مانیسمان

این لوله را عموما با فرایند کشش و نورد شمش های گرد فولادی(اکستروژن) و در برخی موارد با ریخته گری تولید می کنند  تا در صنایع مختلف بتوان از آنها به عنوان لوله های با کیفیت که در برابر فشار آسیب پذیر نیستند  استفاده نمود.  لوله مانیسمان خود به دو دسته ‎ی معمولی و گوشتدار تقسیم می‎شود که گوشتدار آن برای مصارفی کاربرد دارد که در معرض تنش قرار میگیرد و یا قرار است تحت کشش قرار گیرند و سختی را بالا ببرند.

خرید لوله مانیسمان ، جهت استعلام قیمت و مشاوره خرید با مشاوران کارآزموده ی مجموعه ی مهندسی فولادکاران تهران تماس حاصل فرمایید.

خرید لوله مانیسمان

تولید مانیسمان

روش های اصلی ساخت لوله بدون درز شامل آهنگری دوار، آسیاب پلاستیکی و اکستروژن است . یکی از این تولیدکنندگان ، Mannesmann Mill است که لوله بدون درز را به عنوان “آسیاب پلاگین” تولید می کند. در این روش از بیل جامد فولادی استفاده می‎ شود . که با استفاده از یک سری غلطک و بازوی سوراخ شده و به شکل لوله شکل می گیرد . سپس میلگردها به لوله تبدیل می‎ شوند .

لوله مانیسمان چیست ؟ فرآیند تولید و موارد کاربرد این نوع لوله کدامند ؟

ضخامت دیواره و اندازه گیری قطر لوله ها با استفاده از یک سری غلطک ها و بازوی داخلی کنترل می شوند. لوله مانیسمان معمولا داری قطر کوچک است . جنس آن از مواد با استحکام بالا مانند استیل کربن، مس ، استیل ضد زنگ، تیتانیوم، مونل و غیره می باشد . آنها نسبت به لوله درزدار انعطاف پذیری بالاتری دارند . بنابراین به اتصالات کمتری احتیاج دارند.

خرید لوله مانیسمان

لازم به ذکر است که افزایش دما باعث کاهش استرس مجاز می شود . مس و آلومینیوم کمترین مقاومت را در برابر دما دارند . در دمای بالاتر از ۲۰۰ درجه سانتیگراد ۵۰٪ تا ۶۰٪ مقاومت خود را از دست می دهند . درجه حرارت تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد هیچ تاثیری در مواد فولاد ضد زنگ ندارد . معمولاً برای سختی سنجی لوله از برینل، راکول و ویکرز استفاده می شود. 

لوله مانیسمان چیست ؟ فرآیند تولید و موارد کاربرد این نوع لوله کدامند ؟

لوله مانیسمان جز پر مصرف‎ترین تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت و گاز، خطوط انتقال آب، گاز پتروشیمی و آبرسانی و فاضلاب است.

خرید لوله مانیسمان ، جهت استعلام قیمت و مشاوره خرید با مشاوران کارآزموده ی مجموعه ی مهندسی فولادکاران تهران تماس حاصل فرمایید.

تولیدکنندگان لوله مانیسمان

کشورهای عمده تولید کننده لوله مانیسمان چین، روسیه، اسپانیا، آلمان و اوکراین است. لوله‌های فولاد کم کربن بدون درز با قطر ۱.۸ تا ۶ اینچ با فرایندی موسوم به «فرایند نورد مانسمان» یا «فرایند اکستروژن» (برای تولید لوله‌های با قطرهای کوچکتر) تولید می‌شوند اما از «فرایند نورد ماندرل» برای تولید لوله‌هایی با ابعاد بزرگتر استفاده می‌شود.

لوله مانیسمان چیست ؟ فرآیند تولید و موارد کاربرد این نوع لوله کدامند ؟

کاربردهای لوله مانیسمان

این لوله بـراى کاربردهاى مختلفی در صنعت بکار گرفته مى شــوند . به خصوص در مواقعى که فشار بالا در سیستم بکار گرفته شــده باشــد . استحکام لوله ها جوابگوی فشار بالا می باشد. در صنایعى مانند ســاخت مخازن تحت فشار، انتقال سیال های پر فشار و… بکار می رود.

خرید لوله مانیسمان

کاربردهای این محصول در صنعت نفت شامل  

  • لوله‌های نفتی (OTCG)
  • انتقال و توزیع سیالات مانند نفت، گاز، بخار، اسیدها، دوغاب‌ها
  • لوله‌های فرایندی برای تصفیه نفت و گاز 
  •  کاربردهای لوله ‎کشی عمومی در زمینه تأسیسات
خرید لوله مانیسمان

لوله OCTG

لوله OCTG یا Oil Country Tubular Products یک نوع لوله مانیسمان است . این لوله با تکنولوژی نورد ساخته شده است .عمده کاربرد آن در صنعت نفت است . از آن به عنوان لوله کوره یا مته هم استفاده می‌شود. به دلیل گستردگی صنعت نفت و گاز در جنوب کشورمان عزیزمان و همچنین خلیج همیشه فارس، لوله مانیسمان در این منطقه و استفاده از آن در این صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است . همچنین برای این منظورسرمایه گذاری‎‌های کلانی در این زمینه انجام شده است.

لوله مانیسمان چیست ؟ فرآیند تولید و موارد کاربرد این نوع لوله کدامند ؟

به گفته کارشناسان یکی از دلایل میزان بالای واردات لوله‌ مانیسمان در ایران با وجود عرضه داخلی، سخت‌گیری بالای شرکت نفت برای رعایت دقیق استانداردهای مربوطه می‎ باشد. پیش‎بینی شده که استفاده از لوله های نفتی سالانه ۵ درصد افزایش می ‎یابد .افزایش تقاضا برای لوله‎ های نفتی از لوله‎ های حفاری پیشی گرفته است . زیرا دستگاه های حفاری هرروز در حال پیشرفت هستند.

لوله مانیسمان چیست ؟ فرآیند تولید و موارد کاربرد این نوع لوله کدامند ؟

مشکلات استفاده از لوله مانیسمان در صنعت نفت و رفع آن‌ها

خوردگی لوله مانیسمان استفاده شده در خطوط نفتی عامل اصلی ایجاد حوادث خط لوله می باشد. که این خوردگی معمولا در اثر ناخالصی‎ های نفت خام که عمدتا از سولفید و پلی سولفید تشکیل شده اند ایجاد می شود. آب و نمک موجود در نفت خام در سطح لوله های نفتی وجود دارد که منجر به واکنش اکسیداسیون می شود و این یک دلیل مهم برای خوردگی در سطح لوله های نفتی است. اسید نفتیک نوعی اسید آلی است ، یک اسید خورنده قوی برای محصولات آهن است.

خرید لوله مانیسمان

فن آوری ضد خوردگی روکش بیشترین تاثیر در خورده نشدن خط لوله را دارد. عایق کاری سطح لوله فولادی برای جلوگیری از واکنش های اکسیداسیون اعمال می شوند، بنابراین از لوله در برابر خوردگی محافظت می‌شود.

خرید لوله مانیسمان ، جهت استعلام قیمت و مشاوره خرید با مشاوران کارآزموده ی مجموعه ی مهندسی فولادکاران تهران تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای لوله مانیسمان برای لوله گاز خانگی

از لوله‌های بدون درز در لوله کشی گاز خانگی استفاده می گردد. لوله گاز خانگی که بصورت تو کار مورد استفاده قرار می گیرد . حتما باید به علت عبور گاز با فشار بدون درز باشد تا دچار خوردگی نشود و عمر بیشتری داشته باشد.

لوله مانیسمان چیست ؟ فرآیند تولید و موارد کاربرد این نوع لوله کدامند ؟

لوله مانیسمان مورد استفاده در مصارف خانگی که برای لوله‎‎ کشی گاز استفاده می ‎شود از استاندارد API 5L پیروی می کند. قیمت لوله گاز تو کار از قیمت لوله گاز روکار گرانتر است.

استانداردهای لوله مانیسمان

  • استاندارد و قطر لوله های بدون درز ( مانیسمان SEAMLESS)
  • استاندارد خارجی لوله های بدون درز( DIN 2440 و API5L/ASTM A53/ASTM A106 – SCH 20 DIN 2441 و API5L/ASTM A53/ASTM A106 – SCH 40 و SCH 80 )
  • استاندارد ایران برای لوله های بدون درز ( ISIRI 3360 و ISIRI 3574 ) رده های ۴۰ و ۸۰ برای فشار قوی هستند.
خرید و فروش لوله مانیسمان ، قیمت لوله مانیسمان

گروه صنعتی فولاد کاران از سال ۱۳۷۰فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید و تامین مقاطع مختلف فولادی و آهن, از قبیل میلگردهای فولادی و آلیاژی , میلگردهای ساختمانی, انواع مقاطع ترانسمیسیون , ورق‌های آلیاژی , ورق‌های روغنی و سیاه و گالوانیزه‌ی هفت الماس ,آغاز نموده است . تلاش مجموعه فولادکاران در این مدت در جهت رضایتمندی و تامین دقیق سفارشات معطوف بوده است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام : https://www.instagram.com/folad_karan_tehran

فیسبوک: https://www.facebook.com/jamal.fazli.948

لینکدین: https://www.linkedin.com/in/jamal-fazli-65890a1b6

پینترست: https://nl.pinterest.com/fuladk

آپارات: https://www.aparat.com/FuladKaran

مطالعه مطالب بیشتر

میلگرد شاهرود
میلگرد

میلگرد شاهرود

اهمیت قیمت میلگرد شاهرود برای پیمانکاران و مهندسان در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان رضوی و تهران، به دلیل کیفیت بالا

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من